Наукова школа професора Ірини КУЧИНСЬКОЇ

Наукова школа «Проблеми інноваційної педагогічної діяльності в умовах реформування середньої та вищої освіти»

Положення про наукові школи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Ухвала вченої ради університету з питання “Створення наукової школи «Проблеми інноваційної педагогічної діяльності в умовах реформування середньої та вищої освіти»” від 31.10.2024р. (протокол №9)

Наказ ректора Про введення в дію рішень вченої ради університету від 31.10.2024р. (протокол №9) “118-ОД від 01.11.2024

Керівник наукової школи – професор кафедри педагогіки та менеджменту освіти, доктор педагогічних наук, професор Ірина КУЧИНСЬКА.

За роки існування на кафедрі педагогіки та менеджменту освіти проводилися ґрунтовні дослідження актуальних проблем педагогічної діяльності в закладах середньої та вищої освіти; накопичено вагомий теоретичний та практичний матеріал за результатами цих досягнень.

З 2016 року кафедра є провідною для забезпечення підготовки докторів філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки; аспіранти долучалися до виконання колективної наукової теми кафедри. Більшість із цих наукових пошуків скеровує І.О. Кучинська. Під її керівництвом захищено 4 дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук.

Склад наукової школи:

  1. Бесарабчук Г.В., проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зав’язків, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти, кандидат педагогічних наук;
  2. Поліщук С.В., завідувачка, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент;
  3. Горбатюк О.В., доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент;
  4. Лебідь І.Ю., доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент;
  5. Федорчук В.В., доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент;
  6. Дутко О.М., старший викладач кафедри педагогіки та менеджменту освіти, кандидат педагогічних наук;
  7. Бачинська М.В., викладач кафедри соціальної роботи та психології Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу, кандидат педагогічних наук;
  8. Блашкова О.М., доцент кафедри практичної психології Маріупольського державного університету, кандидат педагогічних наук;
  9. Боднар Д.М., кандидат педагогічних наук;
  10. Ванг Джинг, аспірант 3 року навчання (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка);
  11. Крамар Д.С., аспірант 2 року навчання (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка);
  12. Чайковський П.О., аспірант 2 року навчання (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка);
  13. Навроцька І.С., аспірант 2 року навчання (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка);
  14. Оленюк В.В., аспірант 2 року навчання (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка);
  15. Такіров Т.Н., аспірант 2 року навчання (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка).

Напрями наукових досліджень учасників школи:

  • методи та форми організації освітньої діяльності у ЗВО;
  • пріоритетні напрями виховання студентської молоді;
  • управління закладами освіти;
  • сучасні інноваційні педагогічні технології в ЗВО;
  • історія вітчизняної педагогічної думки;

Захищені дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук / доктора філософії під керівництвом Ірини КУЧИНСЬКОЇ:

Бачинська Марина Володимирівна Бесарабчук Геннадій Володимирович
(кандидат педагогічних наук) (кандидат педагогічних наук)
Тема дисертаційного дослідження: «Педагогічна і науково-методична діяльність Н.Й.Волошиної (1940-2010 рр.)» Тема дисертаційного дослідження: «Управління процесом посиленої військово- фізичної підготовки учнів у військових ліцеях»
Місце роботи: викладач кафедри соціальної роботи та психології Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу Місце роботи: проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка
Блашкова Олена Миколаївна Боднар Дмитро Миколайович
(кандидат педагогічних наук) (кандидат педагогічних наук)
Тема дисертаційного дослідження: «Формування гуманістичних цінностей студентів природничих спеціальностей в навчально-виховному процесі педагогічних університетів» Тема дисертаційного дослідження: «Педагогічна та науково-методична спадщина О. Р. Мазуркевича»
Місце роботи: доцент кафедри практичної психології Маріупольського державного університету Місце роботи: приватний підприємець

 

Монографії (одноосібні та участь у колективних монографіях):

  1. Утвердження української національної та громадянської ідентичності: монографія / К. Журба, І. Бех, С. Бойко, В. Євтушок, С. Гаряча, Л. Канішевська, І. Кучинська, С. Кучинський, О. Лісовець, І. Нестайко, Л. Павлова, В. Рагозіна, О. Рейпольська, Н. Сеньовська, С. Толочко, С. Федоренко, І. Шкільна, В. Ясько ; за заг. ред. К. Журба, О. Рейпольська. Київ : «Компрінт». – 2024. – 232 с. (С. 98-124). https://lib.iitta.gov.ua/741358/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F%20%D0%86%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C.pdf
  2. Підготовка майбутніх вчителів початкової школи до використання інноваційних педагогічних технологій в умовах Нової української школи: колективна монографія. Науково-методичний супровід професійної підготовки педагогічних та керівних кадрів для Нової української школи : монографія [Електронне видання] / Л.В. Задорожна-Княгницька, В.В. Федорчук та ін.; за заг. ред. О.А. Голюк. Київ: Маріупольський державний університет, 2024. 236 с. С. 100-121. http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6051
  3. Методологія становлення процесу управління якістю в закладах загальної середньої освіти : розділ монографії / С.В. Поліщук, Ю.В. Ямполь / Moderní aspekty vědy: XXVII. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2023. str. 495 URL: http://perspectives.pp.ua/public/site/mono/mono-27.pdf
  4. Федорчук В.В. The use of innovation in education as a prerequisite for security pedagogical skills of a modern teacher of higher education. Колективна монграфія. Theory and methods of educational activities in Ukraine: monograph edited by Рrof. Oleh Mikhailychenko. Beau Bassin / Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing. 2022. 233 р. (Р.204-233). https://www.twirpx.com/file/3667909/
  5. Поліщук С.В., Горбатюк О.В., Вонсович В.П. Сучасна школа – школа високої організаційної культури. Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи : колективна монографія / за заг. ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудима, О.В. Ковальчук, С.З. Романюк. Київ : Міленіум, 2021. 248 с. (С. 57-70).
  6. Лебідь І.Ю., Дутко О.М., Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи. Колективна монографія / за ред. : Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими, О.В. Ковальчук, С.З. Романюк. Київ : Міленіум, 2021. С. 116-123.
  7. Лебідь І.Ю. Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах реформування освіти. Колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудима. Київ : Міленіум, 2020. С.74-83.
  8. Кучинська І. О. Виховання громадянськості в Україні (друга половина ХІХ–ХХ ст.) : монографія / І. О. Кучинська, – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський нац. ун-т імені Івана Огієнка, 2009. – 196 с.
  9. Кучинська І. О. Становлення і розвиток ідей громадянського виховання у вітчизняній педагогічній думці (друга половина ХІХ – 30-ті рр. ХХ століття) : монографія / І. О. Кучинська – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д. Г., 2017. – 292 с.
  10. Лаврусевич Н.О., Поліщук С.В. Вплив зарубіжної реформаторської педагогіки на розвиток вітчизняної педагогічної думки в 20-х роках ХХ століття.  Монографія. Кам’янець-Подільський, Рута, 2014 168 с.

 Навчальні та навчально-методичні посібники:

  1. Поліщук С.В. Вітчизняна педагогічна думка 20-х років ХХ століття: особливості, тенденції розвитку. Навчальний посібник (курс лекцій). Кам’янець-Подільський: «Абетка», 2020. 128 с.
  2. Поліщук С.В. Педагогічна діяльність та організаційно-правові основи інтелектуальної власності. Навчально-методичний посібник (для студентів педагогічного спрямування). Кам’янець-Подільський : «Абетка», 2020. 155 с.
  3. Кучинська І. О. Педагогіка вищої школи : навчальний посібник. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д. Г., 2020. – 292 с
  4. Кучинська І. О. Громадянське виховання в Україні : минулий досвід та сучасні потреби : навчальний посібник / І. О. Кучинська. – Кам’янець-Подільський : видавець ПП Зволейко Д. Г., 2015. – 112 с.
  5. Кучинська І. О. Історико-виховні особливості розвитку ідей громадянськості в Україні (друга половина ХІХ – 30-ті рр. ХХ століття) : навчальний посібник / І. О. Кучинська. – Кам’янець-Подільський : видавець ПП Зволейко Д. Г., 2014. – 196 с.
  6. Кучинська І. О. Духовні джерела Івана Огієнка: навчальний посібник / І. О. Кучинська, – Кам’янець-Подільський : Абетка-НОВА, 2004. – 88 с.
  7. Кучинська І. О. Виховання духовних цінностей дітей і молоді у творчій спадщині Івана Огієнка: навчальний посібник / І. О. Кучинська, – Кам’янець-Подільський : Абетка-НОВА, 2002. – 104 с.
  8. Поліщук С.В., Горбатюк О.В. Теорія організації. Навчально-методичний посібник [Електронний ресурс] / [автори-укладачі: С.В. Поліщук, О.В. Горбатюк; за заг. ред. С.В. Поліщук]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. 147 с. http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7544
  9. Лебідь І.Ю., Дутко О.М. Методика наукових досліджень. Навчально-методичний посібник. [видання друге, доповнене та перероблене] Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В, 2023. 160 с.